Lázně Libverda

Kolem rybníků Vidlák a Věžák

Věžický rybník, autor: Částka Jiří

Český ráj

Středně náročný výlet (červený stupeň obtížnosti) vás zavede do krásné a klidné přírody v okolí českorajských rybníků, do Podtroseckých údolí.

Délka výletu: 6 km, anebo 16 km

Obtížnost trasy pro mechanický vozík: náročná, vyžaduje doprovod

Obtížnost trasy pro elektrický vozík: náročná, vyžaduje doprovod

Vhodnost trasy pro kočárek: ano

Vhodnost trasy pro seniory: ano

Trasu doporučujeme za sucha!

Itinerář:

Parkoviště Vidlák – silnice (1 km) – Věžický rybník (3,5 km) – U Přibyla (4,7 km) – rybník Nebák (6,7 km) – Roveň (8 km) – Podhůra (9 km) – Dolský mlýn (10,5 km) – Troskovice (13,5 km) – parkoviště Vidlák (16 km)

MAPA

Kratší varianta: Věžický rybník – směr Kost (0,5 km) – U Přibyla (0,5 km) – trasa Nebákov (3 km) a zpět

Popis trasy:

Výlet začíná na parkovišti Vidlák, odkud se vydejte po silnici kolem rybníků Vidlák a Krčák směrem na Troskovice. Od Krčáku vystoupejte do mírného kopce až na rozcestí Želejov, kde se dejte vpravo a pokračujte po modré cykloznačce. Po 150 m přichází prudší klesání (kritické místo – foto č. 1), po němž následuje rovinka a prudké stoupání. Polní cesta prochází statkem a bývá často rozbahněná (kritické místo – foto č. 2, 3). Po sjezdu lesem a delší rovince se dostanete na rozcestí, odkud se dejte vlevo směr Věžický rybník.

Kolem Věžického rybníka (po dešti kaluže – kritické místo č. 4) projděte na parkoviště a za ním odbočte vlevo. Po 0,5 km na rozcestí u Přibyla odbočte vlevo a po pěší červené značce pokračujte k Podsemínskému mlýnu, u kterého vás čeká prudké stoupání (kritické místo – foto č. 5). Dále pokračujte po rovné cestě kolem Semínského rybníka až na rozcestí v blízkosti rybníka Nebák. V případě kratšího výletu se vraťte stejnou cestou zpět.

Delší trasa pokračuje po modré pěší značce doprava na Roveň, kde vás čeká delší stoupání. U farmy se dejte vlevo a po hlavní silnici pokračujte na rozcestí Podhůra. Zde odbočte vlevo na polní bílou cyklotrasu Svitačka–Trosky (kritické místo – foto č. 6).

Z rozcestí Dolní mlýn pokračujte do dlouhého kopce (kritické místo – foto č. 7). Bílá cyklotrasa vás dovede až na rozcestí Svitačka, kde odbočte vlevo. V Troskovicích odbočte vlevo a po červené cyklotrase dojděte zpět na parkoviště u Vidláku.

Zajímavosti na trase a v jejím okolí:

Podtrosecká údolí

Soustava osmi rybníků se nachází v kaňonovitých údolích pod zříceninou hradu Trosky. Velkou část břehů těchto rybníků lemují pískovcové skály.

Věžický rybník

Věžický rybník je divákům znám především z rodinného filmu Jak dostat tatínka do polepšovny. Nedaleký Věžák můžete vidět v pohádkách Princ Bajaja, Zlatá princezna a filmu Máj.

Rašeliniště Vidlák

Rašeliniště je součástí nejrozsáhlejšího komplexu mokřadních biotopů na území CHKO Český ráj.

Zřícenina hradu Trosky

Zřícenina gotického hradu se dvěma věžemi, založeného koncem 14. století pány z Vartenberka, se stala hlavním symbolem celého Českého ráje.

Příloha

14 Cesta k Rovni

24 silnice k Vidláku

Anketa

Souhlasíte s tím, aby se na zahradě MŠ vybudovalo pro děti nové hřiště?

49% (312)

50% (314)
Všechny ankety a kvízy

Lázně Libverda

Hledáte-li skutečnou perlu Jizerských hor, zavítejte do místa vzdáleného zhruba 30 km jízdy severovýchodně od Liberce. Mezi městy Hejnice a Nové Město pod Smrkem se nachází v půvabném podhůří severního úpatí Jizerských hor obec Lázně Libverda.

Partnerská města

swieradow zdroj mirsk trzebiel

Loga partnerů

Projekt byl podpořen z dotačního fondu Libereckého kraje.