Lázně Libverda

Lomnickem kolem vrchu Tábor

Rozhledna na vrchu Tábor

Český ráj

Náročný výlet (černý stupeň obtížnosti) vás zavede do okolí Lomnice nad Popelkou. Navštívíte horu Tábor i známou Allainovu věž.

Délka výletu: 7 km

Obtížnost trasy pro mechanický vozík: náročná, vyžaduje doprovod

Obtížnost trasy pro elektrický vozík: náročná, vyžaduje doprovod

Vhodnost trasy pro kočárek: ano

Vhodnost trasy pro seniory: ano

Trasu doporučujeme za sucha!

Itinerář:

Tábor cyklo č. 4365 odbočka vlevo na lesní cestu (1 km) – cyklo č. 4365 Alainova věž (2,2 km) – cyklo 4365 Pod Alainovou věží, rozcestí (2,9 km) –  Jezírko pod Táborem, pramen Cidliny (3,6 km) – žlutá pěší (500 m) – neznačená lesní cesta, pak silnice Košov (4,7 km) – červená pěší Tábor (7 km)

MAPA

Popis trasy:

Na začátku výletu se nenachází žádné vyhrazené parkoviště, ale bez problému lze najít místo vhodné k parkování. Po cyklotrase č. 4365 se vydejte po zpevněné lesní cestě s občasným výskytem kamenů. Cesta pozvolně klesá a dovede vás až k Alainově věži. Od věže pokračujte po kamenité cestě na rozcestí, na kterém se dáte dále po žluté značce směrem na Košov.

Po 500 m se dostanete na rozcestí pod Alainovou věží (pozor žlábek), držte se žluté značky a odbočte vpravo na lesní cestu. Cesta je často po deštích bahnitá (kritické místo – foto č. 1) s vyjetými kolejemi (kritické místo – foto č. 2). Nejprve na vás čeká mírný kopec, po němž následuje mírné klesání k jezírku pod Táborem a k pramenům Cidliny. Od jezírka vystoupejte mírným kopcem, kde narazíte na 100 m úsek s velkými kameny (kritické místo – foto č. 3, 4, 5). 500 m za jezírkem odbočte doleva na neznačenou lesní cestu, po níž dojdete k silnici u vesnice Košov. Na silnici je prudší kamenitý nájezd (kritické místo – foto č. 6). Silnice vás povede kolem hospody Na Košově, za níž odbočte doprava na červenou turistickou značku, která vede po zpevněné cestě do prudšího kopce až k Alainovu kříži. Odtud vás čeká další stoupání do mírného kopce po červené značce až na Tábor.

Zajímavosti na trase a v jejím okolí:

Vrch a rozhledna Tábor

Na vrcholu Tábor (678 m n. m.) stojí barokní kostel Proměnění Páně, ke kterému vede křížová cesta, a nově zrekonstruovaná turistická chata s rozhlednou. Tábor je významným poutním místem.

Alainova věž

Věž v novogotickém stylu, vybudovaná v roce 1862, byla pojmenována po Alainovi, knížeti z rodu Rohanů.

Jezírko pod Táborem

Rašelinové jezírko umělého původu.

Alainův kříž

Kříž nechal postavit v roce 1849 kníže Kamil Rohan na památku svého bratra Alaina. Ten nešťastně zahynul během koňského dostihu, jehož se zúčastnil na Kamilovo naléhání.

Příloha

krizové místo 01

krizové místo 03

Anketa

Souhlasíte s tím, aby se na zahradě MŠ vybudovalo pro děti nové hřiště?

49% (312)

50% (314)
Všechny ankety a kvízy

Lázně Libverda

Hledáte-li skutečnou perlu Jizerských hor, zavítejte do místa vzdáleného zhruba 30 km jízdy severovýchodně od Liberce. Mezi městy Hejnice a Nové Město pod Smrkem se nachází v půvabném podhůří severního úpatí Jizerských hor obec Lázně Libverda.

Partnerská města

swieradow zdroj mirsk trzebiel

Loga partnerů

Projekt byl podpořen z dotačního fondu Libereckého kraje.